본문 바로가기

구형 익스플로러로 접속하셨습니다.
안녕하세요. 국민권익위원회는 인터넷 보안 강화를 위해 최선을 다하고 있습니다. 구형 익스플로러는 속도저하, 해킹, 악성코드 감염의 원인이 되어 더이상 지원하지 않는 브라우저입니다.

정책홍보

국제홍보

2016 영문백서

게시자
강미영
게시일
2017-05-31
조회수
331
게시물 상세내용
위원회 2016년 영문백서
 
동 내용은 2016년 국문백서 내용 일부를 발췌하여 번역 제작한 것입니다.
동 자료는 국외출장 및 외빈방문시 위원회 2016년 활동실적을 소개하기 위해 매년 제작됩니다.
 
주요 내용은 다음과 같습니다.
 
<CONTENTS>
 
Greeting from the Chairperson
 
Part 1. Assessment and Future Direction of the ACRC
Chapter 1. Major Achievements and Developments since the Launch of the ACRC
Chapter 2. Establishment and Operation of the ACRC
Chapter 3. Major Local and International Cooperation Activities
 
Part 2. Incorporation of Feedback into Government Policies through Communication with the People
Chapter 1. Operation of a Public-Centric Communication System
Chapter 2. Operation of the 110 Government Call Center
Chapter 3. Policy Improvement through Complaint Analysis
Chapter 4. Provision of Quality Counseling Service
 
Part 3. Field-Centered Resolution of Civil Complaints and Social Conflicts
Chapter 1. Civil Complaint Handling System
Chapter 2. Current Status of Civil Complaint Handling
Chapter 3. Field-Centered Resolution of People\\'s Grievances
Chapter 4. Active Resolution of Collective Complaints and Corporate Difficulties
Chapter 5. Efforts to Prevent Civil Complaints
Chapter 6. Current Status of Civil Complaints Handling by Sector
 
Part 4. Realizing a Society Based on Trust by Creating an Ecosystem of Integrity
Chapter 1. The Improper Solicitation and Graft Act, a New Beginning As a Country of Integrity
Chapter 2. Laying and Solidifying the Foundation for Anti-Corruption
Chapter 3. Efforts for the Voluntary Implementation of Anti-Corruption at Public Institutions
Chapter 4. Establishing an Effective Corruption Response System
Chapter 5. Systematic Handling of Reports of Corruption and Public Interest Violation, and the Protection of Whistleblowers
Chapter 6. Anti-Corruption and Integrity Education for Raising Integrity Awareness
 
Part 5. Operating Accessible and Effective Administrative Appeals
Chapter 1. Operation of Administrative Appeals
Chapter 2. Achievements of Operation of the Central Administrative Appeals Commission (CAAC)
 
Part 6. Institutional Improvements for Relieving Public Inconveniences and Fundamentally Correcting Corruption-Causing Factors
Chapter 1. Overview of Institutional Improvements
Chapter 2. Examples of Institutional Improvements
게시글 댓글쓰기
페이지 평가
콘텐츠 관리부서
국제교류담당관 
전화번호
044-200-7150 
전자우편
gtbyeon@korea.kr 
Q.현재 페이지에서 제공되는 서비스에 대하여 만족하십니까?
현재 페이지의 만족도를 평가해 주십시오. 의견을 수렴하여 빠른 시일 내에 반영하겠습니다.