본문 바로가기

구형 익스플로러로 접속하셨습니다.
안녕하세요. 국민권익위원회는 인터넷 보안 강화를 위해 최선을 다하고 있습니다. 구형 익스플로러는 속도저하, 해킹, 악성코드 감염의 원인이 되어 더이상 지원하지 않는 브라우저입니다.

국제홍보

2017 영문백서

게시자
강미영
게시일
2018-06-07
조회수
948
게시물 상세내용
국민권익위원회 2017년 영문백서
 
동 내용은 2017년 국문백서 원고를 추려서 번역 제작한 것으로, 외국인을 위해 위원회의 조직, 정책 소개 및 2017년 활동 위주로 적성되었습니다. 동 자료는 국외출장 및 외빈방문시 위원회 2017년 활동실적을 소개하기 위해 매년 제작됩니다.
 
주요 내용은 다음과 같습니다.
 
Contents
 
Greetings from the Chairperson
 
Part 1 Assessment and Future Direction of ACRC
Chapter 1. Major Achievements and Developments for the Past Decade Since the Launch of the ACRC
Chapter 2. Organization and Operation of the ACRC
Chapter 3. Public-Private Partnership and Support for Ethical Management
Chapter 4. International Cooperation
Chapter 5. Public Relations
 
Part 2 Incorporation of Feedback into Government Policies through Communication with the People
Chapter 1. Operation of a Public-Centric Communication System
Chapter 2. Operation of the 110 Government Call Center
Chapter 3. Policy Improvement through Complaint Analysis with Big Data
Chapter 4. Provision of Quality Counseling Service
 
Part 3 Field-Centered Resolution of Civil Complaints
Chapter 1. Civil Complaint Handling System
Chapter 2. Current State of Civil Complaint Handling
Chapter 3. Field-Centered Resolution of People’s Grievances
Chapter 4. Stronger Remedy of Violated Rights Including Facilitation of Special Ombudsman Activities
Chapter 5. Efforts to Prevent Civil Complaints
Chapter 6. Current State of Civil Complaints Handling by Sector
 
Part 4 Realizing a Trust-Based Society through the Creation of an Ecosystem of Integrity
Chapter 1 Building and Solidifying a Foundation for Anti-Corruption
Chapter 2 Achievements and Improvement Plans of the Implementation of the Improper Solicitation and Graft Act
Chapter 3 Encouraging the Voluntary Anti-Corruption efforts of Public Institutions 
Chapter 4 Establishing an Effective Corruption Response System
Chapter 5 Systematic Handling of Reports of Corruption and Public Interest Violation, and the Protection of Whistleblowers
Chapter 6 Anti-Corruption and Integrity Education for Raising Integrity Awareness
 
Part 5 Operating Fair and Prompt Administrative Appeals
Chapter 1 Operation of Administrative Appeals
Chapter 2 Achievements of the Central Administrative Appeals Commission
 
Part 6 Institutional Improvements for Fundamentally Correcting Factors Causing Public Inconveniences and Corruption
Chapter 1 Overview of Institutional Improvements
Chapter 2  Examples of the Improvement of Anti-Corruption Institutions
Chapter 3 Examples of the Institutional Improvement for Grievance Relief
게시글 댓글쓰기
페이지 평가
콘텐츠 관리부서
국제교류담당관 
전화번호
044-200-7150 
전자우편
gtbyeon@korea.kr 
Q.현재 페이지에서 제공되는 서비스에 대하여 만족하십니까?
현재 페이지의 만족도를 평가해 주십시오. 의견을 수렴하여 빠른 시일 내에 반영하겠습니다.